8.5 zł - list polecony priorytetowy - przy przedpłacie /przelew, płatności elektroniczne Przelewy24/.
14 zł - Poczta Polska - Paczka 48h
16 zł - Poczta Polska - Paczka 48h - przy wybraniu opcji zapłaty za pobraniem.
15 zł - Przesyłka Kurierska INPOST
18 zł - Przesyłka Kurierska INPOST - przy wybraniu opcji zapłaty za pobraniem.
30 zł - Przesyłka Kurierska INPOST - paczki niestandardowe - przy wybraniu opcji zapłaty za pobraniem.
60 zł - Poczta Polska - wysyłka do UE
Przejmij kontrolę nad komputerem swojego samochodu !!!
Oryginalny interfejs diagnostyczny iCar ELM 327 Bluetooth BT - wszystkie protokoły OBD2
Oryginalny produkt firmy VGATE
Najnowsza wersja oprogramowania 3.1 – iCar – wersja 2015r.
Jeden z najlepszych interfejsów diagnostycznych OBD2 ELM 327.
Dzięki interfejsowi diagnostycznemu najnowszej generacji iCar ELM 327 firmy Vgate, bez specjalistycznej wiedzy, posiadając jedynie smartfona l, tablet lub komputer z komunikacją Bluetooth, będziesz mógł:
· Odczytać i skasować błędy OBD-II - wszystkie protokoły
· Kasować lampkę błędu CHECK ENGINE
· Odczytywać kodów błędów oczekujących, jeszcze nie sygnalizowanych
· Odczytywać kodów błędów zarejestrowanych w pamięci
· Odczyt wszystkich kodów błędów
· Sprawdzać znaczenie kodów błędów
· Zmierzyć taki parametr jak czas przyspieszenia od 0-100 km/h
· Zmierzyć faktyczną mocy silnika (KM)
· Podglądać zamrożone ramki - FREEZE FRAMES
· Monitorować parametry pracy silnika w czasie rzeczywistym - LIVE DATA
· Odczytywać wszystkie parametry w czasie pracy silnika
· Oraz diagnozować wiele innych błędów sygnalizowanych przez komputer samochodu
Samochodowy interfejs diagnostyczny w najnowszej wersji iCar ELM 327 - najnowsza wersja z roku 2015. Prosto od producenta z najnowszym oprogramowaniem. Nie potrzebuje żadnych dodatkowych sterowników.
Miniaturowe rozmiary interfejsu 4.5 cm x 2.3 cm x 2.6 cm – interfejs można zamontować na stałe w gnieździe diagnostycznym.
Interfejs współpracuje ze wszystkimi urządzeniami posiadającymi bluetooth oraz system operacyjny Android, Windows Mobile, Symbian lub Apple iOS.
Interfejs diagnostyczny iCar ELM 327 współpracuje ze wszystkimi samochodami mającymi magistralę w standardzie OBD II. Interfejs iCar ELM 327 współpracuje również z samochodami wyposażonymi w magistralę Can. Skrót CAN pochodzi od angielskich słów Controller Area Network (CAN) i oznacza sieć komunikacyjną wykorzystywaną w przemyśle samochodowym do komunikacji między urządzeniami. Sieć CAN weszła jako standard w diagnostyce samochodowej od 2003r i aktualnie producenci samochodów zobligowani są do jej stosowania. Wcześniej wykorzystywane były również inne protokoły komunikacji .
Interfejs iCar ELM 327 wszystkie obecnie wykorzystywane w komunikacji protokoły:
· SAE J1850 PWM (41.6 kbaud)
· SAE J1850 VPW (10.4 kbaud)
· ISO 9141-2 (5 baud init, 10.4kbaud)
· ISO KWP (5 baud init, 10.4 kbaud)
· ISO KWP (fast init, 10.4kbaud)
· ISO CAN (11 bit ID, 500 kbaud)
· ISO CAN (29 bit ID, 500kbaud)
· ISO CAN (11 bit ID, 250 kbaud)
· ISO CAN (29 bit ID, 250 kbaud)
Rodzaj wykorzystywanego w samochodzie protokołu w komunikacji nie ma wpływu na zakres funkcjonalny interfejsu.
Co to jest OBD II ?
Skrót OBDII powstał od angielskiego terminu On-Board Diagnostic level 2.
OBDII jest systemem diagnostyki pokładowej zgodnym z odpowiednimi normami ISO i SAE.
Standard OBD II ujednolicił system komunikacji urządzeń diagnostycznych z komputerem pokładowym samochodu.
Niezależnie od marki samochodu, system OBII pozwala urządzeniom diagnostycznym podłączyć się i odczytać dane z komputera i dokonywać modyfikacji jego ustawień.
Oprócz standardu komunikacji system OBDII zawiera zestaw procedur diagnostycznych pozwalających możliwie wcześnie wykrywać usterki w podzespołach objętych monitorowaniem OBD II.
Jak rozpoznać czy auto jest zgodne ze standardem OBDII ?
System OBDII obowiązkowo posiadają auta:
· sprzedawane po 1 stycznie 1996 w USA
· sprzedawane po 1 stycznia 2001 w Unii Europejskiej
· sprzedawane po 1 stycznia 2002 w Polsce
· auta z silnikiem diesla sprzedawane po 1 stycznia 2003
Samochody sprzedawane wcześniej mogły posiadać system OBDII, ale nie było to dla producentów obowiązkowe.
Jeżeli masz więc auto wyprodukowane po datach jak powyższej, musi mieć ono system OBDII na pokładzie.
Samochody wyposażone w system OBDII posiadają charakterystyczne 16-pinowe złącze, zdarzają się jednak pojazdy pochodzące z okresu przejściowego, które pomimo posiadania złącza 16-pinowego nie posiadają systemu OBDII.
Samochody posiadające standard OBDII posiadają również co najmniej jedną sondę lambda /najczęściej dwie/ w celu kontroli poziomu zanieczyszczeń spalin.
Informacja o wyposażeniu samochodu w system OBDII znajduję się również na naklejce pod maską przy chłodnicy. W górnym prawym rogu można odczytać informację o certyfikacie OBDII.
System OBDII pozwala na ciągłe odczytywanie stanu różnych czujników takich jak:
· Status układu paliwowego
· Obliczona wartość obciążenia
· Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku
· Długoterminowa korekta czasu wtrysku
· Kąt wyprzedzenia zapłonu
· Temperatura zasysanego powietrza
· Przepływ powietrza (odczyt przepływomierza)
· Ciśnienie paliwa
· Ciśnienie w kolektorze dolotowym
· Prędkość obrotowa silnika
· Prędkość pojazdu
· Położenie przepustnicy (TPS)
· Ilość i położenie sond lambda
· Odczyty z sondy lambda (napięcie)
· Temperatura płynu chłodzącego
· Ciśnienie atmosferyczne
· Napięcie ECU
· Inne informacje …
oczywiście zakres możliwych do odczytania informacji zależy w jakie czujniki jest wyposażony samochód.
Uruchomienie testera diagnostycznego w kilku krokach
Krok 1 – oprogramowanie
W celu diagnostyki samochodu poprzez interfejs OBDII konieczne jest zainstalowanie odpowiedniego oprogramowania w telefonie / tablecie. W przypadku telefonów z systemem Android wykorzystujemy oprogramowanie TORQUE ze sklepu Google Play (koszt około 15 zł lub wersja darmowa).
W przypadku telefonów marki Apple lub iPadów należy zainstalować oprogramowanie ACCURATE lub Dashcommand ze sklepu APP Store.
Interfejs diagnostyczny iCar III ELM 327 współpracuje również z innymi programami, takimi jak:
· Multiecuscan
· VauxCheck
· Scanxl
· Maxiecu
· ScanToolnet PL
W zależności od wersji w/w programy mogą być płatne lub bezpłatne, bez trudu znajdziesz je w internecie. Zakres diagnostyki i modyfikacji ustawień komputera zależy od wersji posiadanego programu.
Interfejs diagnostyczny wraz z oprogramowaniem umożliwia diagnozować silnik, ABS, IMMO, skrzynię biegów, AirBag, kasować inspekcję serwisową i wiele innych …
Zakres ingerencji w oprogramowanie samochodu zależy od posiadanego oprogramowania i marki samochodu.
Polecamy ściągnięcie oprogramowania z GooglePlay lub App Store. Za drobną sumę będziemy cieszyć się z oprogramowania, pełnych możliwości i aktualizacji.
Krok drugi – podłącz interfejs diagnostyczny do złącza w samochodzie.
Lokalizację złącza diagnostycznego OBDII w samochodzie określają normy SAE J1962 lub ISO 15031. Złącze diagnostyczne OBDII powinno być zlokalizowane w kabinie w obszarze ograniczonym końcem deski rozdzielczej po stronie kierowcy a odległością około 300 mm od linii środka pojazdu.
Złącze powinno być łatwo dostępne. Dostęp do złącza diagnostycznego nie powinien wymagać użycia narzędzi w celu zdjęcia pokrywy. Podłączenie urządzenia testującego powinno być możliwe jedną ręką i nie powodować przeszkód w normalnej eksploatacji pojazdu.
Najczęściej gniazdo OBDII w samochodzie znajdziesz pod kierownicą z lewej strony.
Interfejs diagnostyczny iCar automatycznie wyłącza się po około 30 minutach po wyłączeniu silnika, nie ma więc potrzeby aby go odłączać z gniazda.
Krok trzeci – połączenie interfejsu diagnostycznego z telefonem komórkowym poprzez Bluetooth.
W zależności od modelu telefonu, należy wejść w jego ustawienia i wyszukać nowe urządzenie Bluetooth o nazwie Vlink i połączyć je z telefonem.
Wpisujemy kod: 1234 i powiązujemy urządzenie V-LINK z telefonem.
Krok czwarty - konfiguracia programu w telefonie.
W ustawieniach programu wybieramy urządzenie
W ustawieniach adaptera OBD2 wybieramy urządzenie V-LINK
Po podłączeniu telefonem z interfejsem, można ustawić program według własnych wymagań i przejść do pomiarów.
W programie możemy sprawdzić jakie czujniki mamy zamotowane w samochodzie;
Możemy wyszukać usterki i przetestować wszystkie monitorowane podzespoły:
Można również sprawdzać pracę silnika i jego osiągi w czasie rzeczywistym:
Poniżej przedstawiamy filmik, pokazujący część możliwości interejsu diagnostycznego współpracującego z telefonem: